Metro România feedback client, Note pe: servicii, marca proprie Aro şi feelingul PtSuflet, RATING FINAL 7.6

Metro este un retailer mondial, nu au inventat roata dar cu siguranță au venit şi cu câteva idei noi pe piața de retail locală. Faptul că vorbesc despre ei este doar sentimentul trezit în mine la un anumit punct având singurele puncte de referință relația mea de client Metro şi confortul pe care l-am resimțit folosind serviciile şi produsele lor.

Notele finale care reflectă experiențele trăite de mine sunt:
Servicii: 6.9 din 10.
Marca proprie: 7.8 din 10.
Feelingul PtSuflet: 8.3 din 10.
Media 7.6

Când a apărut Metro România un element inedit era chiar faptul că accesul în magazinele lor era limitat la societăți comerciale şi diferite persoane autorizate în a întreprinde activități comerciale şi în ziua de azi accesul se face în urma înregistrării în baza de date şi prezentând un card de acces la intrarea în magazin. Un retailer asemănător în care însă nu am acces este Selgros. Au un aparat chiar la intrare la care scanezi cardul şi îți permite accesul, o notă discordantă în opinia mea este  chiar faptul că pentru clienții silver şi gold au o intrare separată de parcă noi ăştia normali avem râie.
image

Experiența mea se întinde pe mai mulți ani, o mare bilă neagră o acord pentru un contract pe care l-am semnat cu dânşii în vederea achiziționării unor scaune pentru bucătărie compuse din cadru metalic din inox şi piele ecologică. O ofertă foarte ademenitoare într-un catalog al lor prezenta aceste scaune undeva la 30% discount față de prețul pieții, cred că era iulie în anul respectiv, eu şi cu jumătatea vieții mele ne suim în maşină şi plecăm spre un Metro din Bucureşti.

Toate bune şi frumoase ajunşi acolo lucrătorul comercial ne explică că semnăm un contract şi plătim în avans o parte din bani, deoarece nu aveam motive de suspiciune în momentul semnării contractului plătim întreaga sumă şi ni se explică că în două săptămâni ne vor fi livrate. Probabil că bănuiți faptul că nici măcar de Crăciun nu am văzut scaunele, ce am înțeles ulterior că s-a întâmplat este că furnizorul românesc al lui Metro în privința acelor mărfuri era neserios, în timpul scurs după luna iulie am apelat şi am mers de multe ori pe acolo să văd ce se întâmplă cu comanda noastră şi întradevăr pot să vă spun că au răspuns într-o manieră profesionistă angajații, într-o manieră tipic românească ridicau din umeri şi ziceau că nu ține de ei ci de furnizor.

După Crăciun primesc un telefon să vin să ridic scaunele, fiind pățit cu comerțul românesc decid să testez în detaliu scaunele şi surpriză unul din scaune aveau un picior mai scurt, deja obişnuita ridicare din umeri a angajaților nu m-a surprins. Dar şi eu am avut un răspuns pe măsură am chemat pe cineva de la tehnic şi am schimbat suportul scaunului cu unul expus în raion sănătate şi la gară!
În situația dată nu am cum să învinuiesc Metro, răspunsul lor a fost tipic românesc dar am remarcat că ar putea să îşi aleagă cu mai multă grijă furnizorii ca să nu se facă de cacao.

Nota mea pe servicii este de 6.9 din 10.

Maniera în care au aranjat magazinul, o bilă albă. Nu îmi place înghesuiala şi nebunia la cumpărături, din toți retailerii locali cel mai mult îmi place să îmi fac cumpărăturile de lucruri mărunte sau de cele trebuincioase zi de zi la ei. Multe bunuri de larg consum le găsesc la o calitate superioară față de alte magazine, chiar la nivelul celor din Cora. Un plus îl văd şi în varietatea de la raionul de peşte cât şi cel de carne dar am impresia că la produsele pe care le consum eu în mod constant prețurile sunt mai mari decât la Auchan sau Kaufland.

Marca proprie Aro iarăşi o bilă albă. Ca să pot face o distincție între marii retaileri mă raportez întotdeauna la marca proprie, lucruri mai ieftine dar de calitate şi am fost surprins să văd că îmi sunt folositoare o multitudine din produsele marcă proprie cum ar fi de exemplu Clorul care calculând prețul fără discounturi din alte magazine am descoperit că este cel mai ieftin din Bucureşti. Diverse alimente şi dulciuri au deasemenea o calitate care bate peste medie.
Pe marca proprie nota 7.8 din 10.

Feelingul PtSuflet primeste nota 8.3 din 10, ceea ce înseamnă cu mult mai bine decât multe magazine din Bucureşti iar pe viitor mă văd făcându-mi în continuare cumpărăturile la ei dar mă văd nevoit să evit să mai semnez orice contract prin care ei se angajează să îmi aducă ulterior produsele.

PtSuflet.