CUM SĂ-I VII DE HAC AMÂNĂRII

unhappygirlwithbooks476x290

 

“Amânarea este hoţul care îţi fură timpul.” – Maugham

Care sunt cauzele amânării?

În secolul vitezei, este necesară această aptitudine, întrucât te ajută să fii mai organizat şi să-ţi prioritizezi rezolvarea sarcinilor.

Sindromul amânării are ca şi cauze: teama în faţa eşecului, lipsa abilităţilor organizatorice, doză mare de perfecţionism, teama de a fi criticat, etc.

Amânarea este folosită ca o strategie de coping , mecanism de apărare în faţa acestor factori stresori. Individul se ascunde în spatele cortinei crezând că se va elibera de această povară a amânării.

Cum să învingi sindromul amânării?

1. Renunţă la “trebuie”!

Orice sarcină pe care o vei avea de îndeplinit şi o îmbraci în expresia “trebuie să..”, află că din momentul acela vei manifesta o repulsie faţă de acea activitate şi nu vei face altecva decât s-o eviţi, s-o amâni.

Aşadar, înlocuieşte “trebuie să fac…” cu “vreau să fac…”. Fiecare dintre noi avem liberul arbitru şi putem alege în funcţie de preferinţe şi de capacităţile noastre.

2. Eşantionează-ţi proiectele!

Încearcă să-ţi faci munca mai uşoară şi să-ţi împărţi sarcinile în diverse capitole, astfel încât să lucrezi câte puţin în fiecare zi la ele, până la termenul limită. După efectuarea fiecărei esantionări, oferă-ţi o recompensă ( ceva ce-ţi place ţie, să te plimbi, să asculţi muzică, să te întâlneşti cu un prieten, etc.)

3. Află ce anume amâni şi de ce?

Este foarte important să afli de ce faci această alegere şi cât de des.

E vorba de lipsa timpului, lipsa de motivaţie, lipsa de resurse, lipsa de inspiraţie?

4. Odată ce conştientizezi că amâni, încercă să-ţi prioritizezi sarcinile!

Nu trebuie să fii dominat de ideea că trebuie să le faci pe toate. NU. Obişnuieşte-te să vezi importanţa lucrurilor, să le organizezi într-un top 10 ( de exemplu), în funcţie de: timp, disponibilitate, satisfacţie, motivaţie etc.

studying

PtSuflet.